Ramowy rozkład dnia

7:00 Powitanie dnia – zbieranie się dzieci w grupie łączonej
  • zabawy integracyjne
  • zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci
  • praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia i z dziećmi zdolnymi
  • rozwijanie zainteresowań
7:00 – 8:00 Zabawy dowolne i zespołowe
warsztaty tematyczne
  • zabawy konstrukcyjne
  • zabawy przy stolikach
  • zabawy przy muzyce
8:00 – 8:15 ćwiczenia poranne
  • zabawy ruchowe
  • ćwiczenia poranne
8:30 – 9:00 Śniadanie z czynnościami samoobsługowymi
  • czynności opiekuńcze, porządkowe i samoobsługowe
  • czynności higieniczne i sanitarne w łazience
  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków
9:00 – 9:30 Zabawy dowolne i zespołowe
  • zabawy w kącikach zainteresowań
  • układanie puzzli, gry planszowe
  • kolorowanie ilustracji
9:30 – 10.15 Zajęcia dydaktyczne Zajęcia z poszczególnych działów edukacji w oparciu o podstawę programową i wybrany program wychowania przedszkolnego (zajęcia z mowy, pojęć matematycznych, zajęcia muzyczne, plastyczne, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy orientacyjno – porządkowe itp.). Sytuacje edukacyjne z całą grupą lub w zespołach.
10:30 – 11:30 Pobyt na świeżym powietrzu
  • zabawy i ćwiczenia w ogrodzie
  • spacery, obserwacje przyrodnicze
11:30 – 12.00 Zajęcia dydaktyczne Zajęcia z poszczególnych działów edukacji w oparciu o podstawę programową i wybrany program wychowania przedszkolnego (zajęcia z mowy, pojęć matematycznych, zajęcia muzyczne, plastyczne, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy orientacyjno – porządkowe itp.). Sytuacje edukacyjne z całą grupą lub w zespołach.
12:00 – 12:30 Obiad
  • przygotowanie do posiłku
  • ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
12:30 – 13:00 Poobiedni odpoczynek – bajkoterapia, muzykoterapia
  • czynności samoobsługowe, opiekuńcze, organizacyjne w sali i łazience
  • organizacja różnorodnych form odpoczynku
13.15 – 14:15 Zabawy dowolne i zespołowe
  • zabawy w kącikach zainteresowań
  • układanie puzzli, gry planszowe
  • kolorowanie ilustracji
14:15 – 15:00 Podwieczorek doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku
15:00 – 16:00 Swobodna zabawa
Zajęcia dodatkowe
  • zabawy dowolne w sali
  • zabawy integracyjne, konstrukcyjne, plastyczne
16:00 – 17:00 Zabawy dowolne i zespołowe w grupie łączonej
Czynności porządkowe
Rozchodzenie się dzieci
  • gry planszowe, układanki przy stolikach
  • ćwiczenia manualne i grafomotoryczne
  • rozwijanie zainteresowań dzieci